Celá problematika připravená pro MZU v ZŠ Jablonné v Podještědí byla rozdělena do tematických teoretických okruhů a hodin výuky.
- Kartografie a GIS
- Struktura a dynamika krajiny
- Územní systém ekologické stability a migrace živočichů
- 3D modelování, reliéf krajiny
- Vodní režim
- Nástroje ochrany přírody v rukou veřejnosti
Po teoretických hodinách seznámení se základy GIS a krajinné ekologie bylo na čase vyrazit do terénu a ověřit získané dovednosti.
Žáci v terénu identifikovali místo, na kterém se nachází pomocí podkladové mapy a přeznačovali jednotlivé parcely ve svém okolí podle skutečného využití, které identifikovali. Zahrady byly definovány jako oplocené území s trvalým travním porostem v blízkosti domu. Takto postupovali v celém vymezeném území, až dospěli k celkovému počtu identifikovaných parcel v počtu 396. Data pak odeslali na QField Cloud k dalšímu zpracování.
Výsledkem práce je vpravo zobrazené mapa s identifikací ploch v katastru Markvartic.